Goodbye Vietnam, Paradise in Laos, Hello Thailand. - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Darren - WaarBenJij.nu Goodbye Vietnam, Paradise in Laos, Hello Thailand. - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Darren - WaarBenJij.nu

Goodbye Vietnam, Paradise in Laos, Hello Thailand.

Blijf op de hoogte en volg Darren

17 Maart 2015 | Laos, Vangviang

Aan het typen vanuit een schemerige zonsondergang in the middle of nowhere oftewel het bescheiden paradijs Nongkhieu. De laatste update was wederom een flinke tijd geleden.
De laatste weken in Danang stonden in teken van het afbouwen van werk, afscheidsfeestjes en heel veel nieuwjaarparties. Het zijn 9 ongelofelijk geweldige weken geweest en ik heb me er enorm thuisgevoeld. Het project en de kids waren geweldig en dit geldt ook voor alle locals. Al met al een onvergetelijke ervaring. De laatste weken ook nog een beetje rondgereisd in de weekenden en een van de zwaarste momenten was een sunrise tour om 04:40 bij de myson ruines terwijl ik er om 02:00 was ingegaan. Wonder boven wonder ben ik er dus wel ingeslaagd om vrijwel alle bezienswaardigheden in midden-vietnam te bewonderen.
De 21ste was ik zelf behoorlijk ziek, maar de treinkaart was al geboekt en ben ik met de noorderzon richting Noord-Vietnam vertrokken. Phong Nha nationalpark was de eerste stap. Ik heb hier eerst een rustig dagje op de mountainbike overleefd en toen ik me wat beter voelde heb ik een geweldige cavetour gedaan. 2 kilometer de grot ingelopen en het middagdeel van de tour bestond uit ziplinen, duiken klimmen en glijden in de volledig uit modder bestaande grot. Wederom weer enorm gezellige mensen tegengekomen en daar even 2 dagen mee opgetrokken, daarna verder naar Hanoi.
Veel rondgelopen op de betoverende old quarter en daarna een 2 daagse tour in Halong Bay gedaan, schitterend! De mist verpestte het schitterende uitzicht een klein beetje maar de gezellige groep maakte het meer dan goed.
Hierna het meest intense van m'n trip meegemaakt. een 26 uur durende busreis van Hanoi naar Vientiane (Laos) met een vreselijk rijdende buschauffeur een aggressieve tourguide en een helse grensovergang. 2 stops voor de wc en 1 stop voor eten, alhoewel natuurlijk geen enkele westerling al KIP (Laos currency) had en dit feitelijk inhield dat we de busreis zonder eten hebben moeten overleven.
1 engelsman met wie ik in de bus was ik vervolgens samen mee gaan reizen en na 2 weken samen reizen zijn onze wegen gister pas gescheiden en is hij weer naar Engeland gegaan.
In Laos dus m'n 2 maatjes van de Vu gemeet en na 2 schitterende weken ga ik binnekort naar Bangkok om een andere vriend te meetten om vervolgens 27 maart m'n ouders voor een aantal weken te verwelkomen.
In Laos ben ik nu in Vientiane geweest, dit was een schattig stadje maar niet veel te beleven.
Hierna met Will en Ynte naar Vang Vieng vertrokken. Dit is het lloret de mar van Azie. Zeer veel barretjes en in een soort rubberen band (tube) de rivier afgaan waar elk bar een enorm groot feest is.
Hierna naar Luang Prabang. Geweldige watervallen gezien en hier natuurlijk in goed Nederlands gezelschap ook vaak genoeg de barretjes gezocht. om half 12 gaat alles dicht vanwege de wet, alleen bij sportevenementen mag tot 2 uur s’nachts alcohol geschonken. Iemand heeft bedacht dat bowlen ook een sport is en dit houdt in dat iedereen om half 12 de TukTuk naar de bowling toe neemt voor de laatste uurtjes.
Het plan was om hierna 2 dagen in Nong Khieu te blijven, maar soms kan je gewoon niet plannen. Toen we daar een paradijselijk bungalowtje direct aan de rivier konden krijgen voelde het als voorbestemd. Uiteindelijk zijn we hier 5 dagen gebleven. Zwemmen, relaxen, eten, kaarten, veel grappen op een geweldige locatie.
Ook hebben we hier een trekking van 2 dagen in de jungle gedaan. Een 6 uur durende jungletocht, overnachten in een dorpje in de middle of nowhere in de laos jungle en terug kayakken was een onvergetelijke ervaring. Morgen vlieg ik naar Thailand en zoals je waarschijnlijk kan lezen vermaak ik me nog prima!

  • 17 Maart 2015 - 08:29

    Irma:

    Cool Darren dat je daar zo geniet ik vindt het geweldig om te lezen dat alles goed gaat met je . EN wat fijn dat je ouders gaan komen echt super hoor. Ik zou zeggen geniet er vooral nog van alles wat je doet en doe voorzichtig schat xxx

  • 17 Maart 2015 - 10:47

    Cisca:

    Oh wat fijn!. Ondanks dat we elkaar toch regelmatig contacten heb je toch weer veel beleefd en is dat heel fijn om hier een beeld van te krijgen. wat een heerlijk leventje is dat toch.

    Heb wel even een vraagje over je verhaal. Wat bedoelde je precies met:

    een van de zwaarste momenten was een sunrise tour om 04:40 bij de myson ruines terwijl ik er om 02:00 was ingegaan.
    Waar was ingegaan ? Even wat meer info aub, hahaha.

    Tot snel.

  • 18 Maart 2015 - 10:41

    Diana En Menno:

    He Dar

    Geweldig weer wat van je te horen/lezen. Poehh heftig idd om vanuit Hanoi een 26 uur durende trip te moeten afleggen om uiteindelijk in Vientiane aan te komen. Het voordeel is dat je onderweg weer veel gezien hebt en opgeslagen hebt op je netvlies. Nu dus onderweg naar Thailand ook een stukje thuisfront inmiddels van je

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Vangviang

Darren

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 1661
Totaal aantal bezoekers 6921

Voorgaande reizen:

14 December 2015 - 15 Februari 2015

Vietnam

Landen bezocht: